fredag, juli 14, 2006

SO MUCH IT HURTS

Haha. Vi haller ju som sagt pa med elektronik nu i skolan. Resistors, amplifiers, hertz, ohms, direct current och sa vidare. Det tycker jag iof ar ganska roligt, om inte lararen hade varit sadant underligt pucko. Han fick reda pa 2 dagar innan elektronikmodulen skulle starta att han skulle undervisa oss, och han ar en kort (tank hobbit) liten man som jobbar som boom boy pa konserter eller liveinspelningar, stammar och vet inte riktigt vad han pratar om. Han har fula skjortor och heter Scheumack (iof pluspoang) i efternamn. Hur som helst har han lart ut HELT fel satt att rakna ut saker och ting, t.ex. RMS = Peak-to-peak * 0,3535, men han larde oss helt fel grejer gallande det mesta. SA DET SKA BLI JATTEKUL PA PROVET NASTA ONSDAG!

Haha Luke i klassen mailade folk och "praise the google, this is how you calculate the effective value of a resistor", haha det var ju fint. Men lite tjurig blir man pa att riktiga elektroniklararen ar tjanstledig och de tar in Tim Scheumack.

Annars sa filmar vi. Javla pro-cams! Snacka om foretag att operate en sadan grej! Hur roligt som helst och jag maste saga, den har klassen ar fab. Absolutely fab. Igar sa slot jag och Mickan forresten upp med min little bro Ben och gick och sag Pirates of the Carribean 2 (SJUKT stor biograf), och det var ju en riktig blockbuster. Men mycket underhallande. Efter det foljde vi temat aventyr och gick till spelarkaden Game Galaxy rakt over gatan och fightades med rifles och korde ikapp i varsin Ferrari. Sjukt roligt, och helt underbart att ha nagot att gora utan att behova vara full, eller aka till Heron City och kanna sig som en fjortislooser. Och sen lite kaffe och skitsnack pa Starbucks innan vi called it the night. Ikvall blir det nog ett storre gang som gar ut och gor stan. Formodligen med lite bira den har gangen, fast little bro Ben ar bara 16, sa jag vet inte hur det ska ga till, men det blir ju en sport i sig. Annars far han dricka cola, hehehe

Jag maste tipsa om en fab blogg ocksa, Viktor, Niklas, Anton & Krister ar ju ute och luffar, och Viktor rapporterar via sin sida, VAL vard ett besok om dagen, http://www.tornsater.com/blogg, check it out!

Nu ska jag ga och kopa med mig lite fresh kaffe hem till Mickan. Tres bien!

<3

2 Comments:

At 7:22 em, Anonymous Anonym said...

Love you too SCB (SuperChocolateBear)!
Saknar er som fan. Det här blir nog premiärkommentaren för mig i er blogg men ni kan vänta er mer av sånt framöver.

Jag är avundsjuk på hur bra ni verkar ha det. Själv fortsätter jag leta lägenhet på Lidingö och börjar ladda upp inför skolstarten.
Dagarna är annars tråkiga, ingen är hemma eller så jobbar alla.

Well, kom ihåg att 'ta det gode med det onde'

Peace

 
At 8:16 em, Anonymous Anonym said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

 

Skicka en kommentar

<< Home