onsdag, juni 28, 2006

JAWS

Igar var en ganska sa spannande kvall. Borjade med gratis ol fran hostlet pa World bar dar de hade livesamba och vi spelade lite pa gamblingmaskinerna. Sen lamnade vi vara kara hostelgrannar och drog till The Gaff dar vi aldrig varit forut. Naturligtvis var det folk fran varat hostel dar ocksa, och plotsligt blev det Wet T-shirt competition pa scenen och de spelade Abba och Gloria Gaynor. Haha det var riktigt sunkigt. Vi motte nagra outback killar som var i stan for forsta gangen i hela deras liv och de var garanterat jattegay. Hahaha hur roliga som helst och nar vi skulle ga blev det varldens kramkalas. The Gaff var liksom ingen hit, sa vi drog till Empire for att kolla matchen.

Val dar motte vi krakan, norska bruden och nagra till, innan vi belatna over Brasiliens vantade vinst gick hem. Det ar LYX att bo granne med Empire.

Idag daremot! Idag har varit en helt FANTASTIC dag! Sov ut till klockan tva, avnjot frulle pa taket i solen och begav oss sen mot Darling Harbour. Dar ligger namligen Sydney Aquarium, och det ar aven dar som Hitta Nemo ska utspela sig. Anyhow, hela hamnen var helt sjukt snygg och cool. Och javlar i min lilla lada, Sydney Aquarium ar bland det finaste jag varit pa. Skansenakvariet och Aquaria kan skita ner sig! Stoooora hajar som man tittade pa i sma undervattenstunnlar, samma sak med salpoolen och hur manga coola fiskar och diverse vattendjur (platypus, hahaha!) som helst. Allting var skitfint gjort och le grand finale var den storsta inomhusbassangen jag sett dar det levde alla sorts fiskar, hajar, alar, rockor, krabbor och on and on tillsammans. AMAZING, dit ska vi ga nar ni kommer ner mina vanner! Och i shoppen kopte jag en stor, sweet koala. Den dopte jag till Niklas X)

Sen efter lite lightshopping och italiensk middag nere i Circular Quay sitter vi har, pa varat kara internetcafe och Mickan laddar upp bilder till photobucket..

Och till sist, Robban, du skulle fa krupp i den har staden. Var man an vander huvudet inne i city star det en klase japanbrudar i matchande skoluniformer. Korta kjolar, sota tofsar och knastrumpor. Som hamtat ut mangaporrens varld. Varje gang jag ser dem tanker jag pa dig <3



OBS: http://s75.photobucket.com/albums/i307/skickahemdom

1 Comments:

At 9:37 em, Anonymous Anonym said...

till sandra: you know it! grädde på moset vore ju om japanska-manga-brudarna var på aquariet! hehe nice. låter bra.

till mickan: you go you stud!

här har svenskan ringt samuel och vill skriva om vidvinkel. helt flippat.

xxx
bobcat

 

Skicka en kommentar

<< Home