torsdag, maj 18, 2006

POOR LITTLE MISUNDERSTOOD BABY

Idag skulle Micki (hennes nya engelska alias) ha sin antagningsintervju. Thursday evening, Sydney time, sa den där Dot Betham (prickskinkan, hennes nya svensk alias). Det motsvarar tidig svensk morgon. Så Micki gick upp vid sju och började hiva kaffe och var riktigt duktig.

Tror ni prickskinkan ringer? Nej. Vilket är sjukt oproffessionellt och ganska drygt. Tanten jag snackade med var bäst och gav mig besked på stört eftersom hon visste hur bråttom det var för oss eftersom det är LITE att planera och fixa innan abflug i mitten av juni. Men prickskinkan ringer inte ens?! Skandal. Min tant är out of office fram till 29e maj och hennes ställföreträdare är uppenbarligen inkompetent. Why, god, why?

Vad detta innebär vet vi inte riktigt än. Men det positiva är att när prickskinkan väl ringer kommer Micki vara fett putt och prickskinkis får ursäkta sig och vara the underdog. Ehehehe, då kan Micki dryga ner henne, eller hota att vi skickar min pappa på dom. Min älskade far är allergisk mot dålig service/oproffsigt skötta saker så han skulle verbalt meja ner dem, helst med några tyska låneord och de skulle av ren rädsla erbjuda oss inte bara plats on campus utan säkert penthouse med jacuzzi och fri tillgång till bredband och cola light året om. Typ

Hur som helst så är Micki (jag börjar fan vänja mig) påväg hit och vi ska ha lite av ett krismöte. Eftersom hon redan lämnat småförbannade meddelanden på deras telefonsvarare samtmail s kan vi inte göra mycket mer än att utreda ärendet. Hahaha CSI Älvsjö

Anledningen till att Micki (jag älskar det by now!) inte skriver själv är för att hon är för upprörd.


PRICKSKINKAN, UPPSKUREN OCH GRANN