måndag, maj 29, 2006

OVERSTEER / UNDERSTEER

Jag orkar inte ens gå in på F1-loppet. Dels för att Mickan skulle börja fradga och hugga av mig händerna om hon märker att jag börjar jiddra F1 i den här bloggen, och dels för att det är alldeles för mycket att gå igenom att jag inte orkar. Inte när jag inte känner att jag har den konstnärliga friheten att ta ut svängarna..

Aaanywho imorgon är det budgetmöte som gäller. Vi ska granska csn i sömmarna och göra storsmidade planer! Som vanligt alltså. Men vi har märkt att om vi siktar mot stjärnorna hamnar vi fan inte alls i trädtopparna, vi hamnar nog fan minst på boeinghöjd. Jag menar, vem trodde ärligt att vi skulle genomföra Sydney-planerna? Vem trodde att det skulle bli av, när vi lade fram planerna för ett halvår sen? Just ja.

Och bara för upplysnings skull kära vänner, min teori angående ett visst mänskligt beteende när det kommer till att utmärka sig själv, är klar. Påsen är ihopknuten och cirkeln är sluten. Jag har studerat folk länge nu, och jävlar i mig vad jag hade rätt.


Sandra Burman? Sigmund Freud?