söndag, maj 28, 2006

A.K.A I-D-I-O-T

Tidigare ikväll fick jag frågan "Vad förväntar du dig att få ut av att plugga i just Australien?" och jag blev helt ställd. Sen när jag tänkte på det blev motfrågan - Vad får jag INTE ut av det? En jävla livserfarenhet att klippa alla navelsträngar och klara sig på egen hand. För inte har jag gjort det hittills fastän jag bott själv i tre år. Nu är det verkligen jag och Mickan, utan parental supervising, självfinansierat och på helt eget bevåg.

Sen varför just Australien skulle ge mest vet jag inte. För att jag aldrig varit där, det är en annan mentalitet och ett annat samhällsklimat både politiskt, vardagligt och utbildningsmässigt. Sjukt vackert land, underbar engelska och fantastiska csn-bidrag.

Anywho, har varit på middag hos Niklas och tre juridikstuderande. Trevligt sällskap även om mannen som bor här hos mig för tillfället som vanligt hördes och syntes mest genom evinnerligt prat och för hög samtalston. Men skitsamma, maten var god och jag fick äntligen se hur Niklas bodde, mycket fint.

Nu ska jag ta och maila min mäklare George och förhandla lite X) Och imorgon väntar utvecklingssamtal med mina föräldrar innan F1:en, och utvecklingssamtal med morsan och farsan är bland det bästa som finns, är alltid lika roligt. Helt allvarligt alltså, det brukar resultera i de bästa av lösningar och idéer.

För att inte tala om morgondagens lopp i Monaco! Olycka eller inte, Schumacher är en riktigt slug och ful liten jävel som jag inte kan motstå. Får se om Alonso är tillräckligt förbannad för att ge honom en riktig liten catfight. Predictions: Alonso kommer köra in i Schumi och de kommer stiga ur sina bilar och slåss som riktiga män, mitt i Nouvelle Chicane. Jag sätter en femma!